onsdag 3 februari 2010

Pirate på presenningen. Skrev inte att om jag kunde få honom att gå över pressaningen så skulle jag få en stor chokladask! Sarah blev mycket överraskad när hon kom åter efter några minuter o han gick o stod lugnt på den. Jag tränade PP när han var på presenningen o det var inga problem. Får se när vi skall göra det ute på åkern hur reaktionen blir då. Fairy tittar nyfiket på.Paul fyller år, Några av gästerna Maten, stek, bakpotatis, grönsaker, Har inte lärt mig äta potatisskalet ännu. Födelsedagstårtan Tränade även Massimo, mer avslappnad för CS o stringen. Sarah tränade också, det kan lätt bli missförstånd men vi diskuterar o hon frågar så vi reder ut det. Bla så stod hon på spånbalen o skulle få honom framåt o då hade hon armen långt framför o lutade sig i riktningen, jag visade att hon kunde stå rak o hålla nära grimman o ge tryck framåt, Sarah hade uppfattat att hon inte fick hålla så nära grimman, jag hade nyss visat henne hur hon skulle låta linan glida i handen o gå framåt o sakta öka draget i linan tills han kom, hon är ju van att hålla fast nära hästen. Det avslutades bra, hon fick honom att stå rak o stilla vid spånbalen o göra FG.

8 kommentarer:

Elisabeth sa...

Roligt reportage!! Kul med mycket bilder. Förkortningarna förstår jag mig inte alltid på. Kanske du ska göra en liten ordlista :)

Ulrika sa...

Jag håller med Elisabeth om att det är väldigt roligt och intressant att läsa om din resa.

Om den tunna hästen nedan, så ser han i mina ögon ut att behöva foder med protein i som tillskott. Lusern eller om det kallas alfaalfa i den anglosaxiska världen eller soya (fast soya importeras från Brasilien och de bränner regnskog för att odla det och kan orsaka Baron Gruff-sjukan på häst vid snabb ökning i foderstaten, men är synnerligen effektivt). Fast jag ser ju bara en bild, så det behöver ju inte vara rätt.

Blenda Elby sa...

Tänkte och just skriva att det det är väldigt roligt att följa dina reportage!

/Anna

uh sa...

Jättekul att läsa om dina uppgifter där!
Grattis till chokladasken, låt dig väl smaka :-)
Hälsningar Ulrike

Åsa Dalpraktiken sa...

Kul! Längtar du inte hem till kylan lite? ;-)

Lina sa...

Oj visste inte att dom hade Tubbe djur där nere ;) Big fan

Unknown sa...

Du fyller din plats väl! Behöver en förkortnings ordlista - vad betyder FG?

Rosa sa...

Roligt med alla kommentarer.
Massimo får Luzern o något mer, han har haft fång för länge sedan så de är rädda att ge för mycket.
Chokladen är god.
Längtar inte hem till kylan.
Pirate är rätt lik Tubbe, tänkte visa en videosnutt på honom men jag har inte lärt mig hur man minska ner formatet så det går att få in.
PP pocerpine
FG friendly game