fredag 26 februari 2010

100226 Blåsigt Här sätter Liana för Ghost för en körtur. Står snällt när hon spänner för.Tar tömmarna så tacktar han snällt iväg. Sarah tränar vidare, leda i Z 2-3 går riktigt bra nu, sidvärt mycket bättre, nosen till saker med morötter har för Massimo blivit en riktig motivation att röra sig framåt. Fairy, gjorde trängsel övning för att bara komma ut en bit, där Liana gör iordnig Ghost för körning, otäct tycker hon, går man före henne är det ok. Gick åt det andra hållet så var det lättare men vid slutet så är det farligt, slängde sig mot mig igen, jag hann parera så hon fick flytta sig för mig, hon blir mycket blockerad i sådana situationer. Equeeterapeut var här i dag o hon sade att Feriy var en helt annan häst, lugn o tog emot behandlingen bra, gäspade mycket, tidigare har hon varit sur o bitig inte velat att man rört henne. Lilla Pirate har jag börjat med att klickerträna, han är godisfixerad o bufflig, får se om jag kan få honom att tänka på att göra saker för att få moroten.

6 kommentarer:

Blenda Elby sa...

Å så fin Ghost ser ut! Vet du vad han är för ras/raser? Jag tänker typ Highland pony kanske?

/Anna

Unknown sa...

Det ser regnigt och ruggit ut i England. Här snöar det:" Som det vore julafton".
Vilka goda resultat Du får på hästarna! Engelmännen börjar väl märka "vilken kvinna de har fått till bordet!"

Elisabeth sa...

Ja du verkar ha en karriär för evigt där i trakterna. Skojade lite om dig igår Fia och jag.. Vi kanske måste skriva att vi behöver en voffare för att du ska komma till Sverige. Inte dumt kanske du sköter och tränar mina hästar och jag kan fixa trädgården :) Inte så spännande jämfört med England kanske och så var det där med språket "tänkte inte på det" ;)

Eva Östman sa...

Jag tycker också att Ghost ser spännande och trevlig ut. Och man förstår att de är glada att du kom till gården :-)

Rosa sa...

Om jag kommer ihåg rätt så är han Whels Cobb, skall kolla upp ordentligt.
Ja de är glada att jag hjälper dem med träningen.
Ja Elisabeth det skulle ju kunna vara något att tänka på:)

Blenda Elby sa...

Ja det ser han ju ut som, welsh cob.

/Anna