söndag 7 februari 2010

100207 Första gången jag tar tre hästar tillsammans. Hade Megan med mig som kunde rycka in om det skulle behövas.Det gick bra, de tre går tillsammans i hagen. Tog Massios lite på plan, cirklade mycket lugnare i båda varven o sidvärts gick också bättre. Han var så avslappnad i dag så han började beta. Pirate, tog repet runt baken blev lite spänd men gick över efter några gånger. Skall göralite trängselövningar nästa gång. Fariy, lagt till att ställa upp sig rakt när jag står på något. Blev lite blockerad i dag, jag ville att hon skulle gå fram lite när jag stod rätt högt på en halmbal, hon blev stående o jag höll grimman sträckt tills jag fick en eftergift, tog någon min o sedan var det inga funderingar längre utan hon rörde sig framåt det jag önskade.

4 kommentarer:

Åsa Dalpraktiken sa...

Verkar ha fullt upp ;-)

Unknown sa...

Det ser mycket "Engelskt ut" med dessa häckar. Fina bilder! Fina hästar..

Nypan sa...

Nu är jag verkligen avundsjuk på dig.
Skulle vilja att all snö försvann lite illa kvickt här hemma oxå. (mycket less nu)
Vill oxå kunna vara ute och träna mer..

Vinterkramar

Lina sa...

ser ut som ett riktigt parelli-proffs med tre hästar på lina ;) Jätte skoj att se