söndag 28 februari 2010

100228 Regn på fm, uppehåll em Massimo avslappnad för repet, har varit mycket vänskapsövningar, var stel som ett skepp från början när man gjorde något, vågade inte titta åt något håll, bara rakt fram om det inte blev för mycket så han måste röra sig. Den här ytan håller det på att rensas, plockas o köras undan allt som finns för nu snart börjar lammningen. Så här har fåren det nu tills de fått sina lamm. Kanske de som inte ser ut att få förrän senare får gå ut igen. De har ju färgmärkningar på sig så de vet vilka som troligast kommer först. Tog ut Pirate o gick bort till vattenpölarna där jag var för länge sedan, för att se hans reaktion nu. Lite tvekan bara, när han stod i vattnet så klickade jag o gav morot. Ingen bog som kom mot mig denna gång, var mycket lyhörd. Flyttade även runt framdelen i vattnet utan problem:) Lunch, Pasty Middag, Stek, potatis, kokt broccoli, "grönsaksgryta" gjord i ugnen.

3 kommentarer:

Nypan sa...

Tycker han ser lite mager ut :-)
Åtminstone om man jämför med hästarna här hemma, men han kanske är muskulös???

Kram från djupsnön

Rosa sa...

Han har haft fång så de är försiktiga med att ge för mycket kraftfoder, får fri tillgång på hösilage när han är inne. Kan kanske också bero lite på att han har varit mycket spänd o gjort av med allt eller inte tagit upp all näring på grund av stressen. Intressant att se om det blir någon skillnad nu när han har börjat slappna av.

Monika sa...

Hej Rosa! Kula att du även har får runt omkring dig för det är trevliga djur det oxå ;-)Jag skulle vilja komma i kontakt med Pilguttas förra ägare men tappat bort telnr och adress, kommer du ihåg vad hennes granne heter så kanske det kan fungera den vägen.
Gå in på min hemsida och lämna uppgifter om du har några www.knutstagard.se. Kram så länge från mig.