fredag 5 februari 2010

100204 Varmt ute, tog av mig långkalsongerna. De har väntat några dagar på att en ko skall kalva, i kväll när jag satt o läste så tänkte jag gå upp o kolla men gjorde det inte, när Paul gick upp lite senare så var den född. Hade jag gått upp så hade jag fått se det. Skall göra det jag känner för nästa gång, de andra kalvar inte förrän i maj så jag hinner nog inte se någon kalvning här. Pirates mål nu är att få honom att gå i vattenpölar, han går vanligtvis runt dem eller flyttar på människan. Det blev en hård dust, jag provade lite runt om för att se hur han skulle reagera, för morot så gick han igenom nästan utan tvekan, gjorde det några gånger. När jag bad om det utan morot sade han nej, lade vä bogen mot mig o skulle flytta mig, jag varnade o sedan kom den hårdaste fas fyra jag har gjort, hans attityd var, flytta dig för här kommer jag. Han blev överraskad att jag menade vad jag lovat, försökte sticka iväg men det gick inte. Vi repeterade, bad bara om små steg, att hålla vä bogen rakt fram eller från mig. Det blev några fyror till innan han blev övertygad om min avsikt. Han fick morot när han gjorde rätt. Funderade om han hade blivit rädd för mig, men han ville bara ha mer morötter. Spännande o se hur han reagerar i morgon. Träffade Jessi, dottern som leder honom o har ett barn på sin rygg o en på Pirates, hon sade att det hade varit mycket lättare att gå med honom nu, hon behövde bara vifta lite med handen så höll han rak kurs o kom inte åt att knuffas. Massimos var mer avslappnad, tog emot morot, gjorde samma övningar som i går. Fairy, samma övningar, kunde vara närmare med paraply. Lunch: pasta med grönsakeri. Middag, Pizza bit o svampsoppa

2 kommentarer:

Elisabeth sa...

Det ser ut som om du har användning för dina nya gummistövlar ;)

Rosa sa...

Den ena läcker redan, skall in till stan o köpa nya i morgon, använder dem dagligen.