torsdag 25 februari 2010

100225 Rätt varmt, regn i luften, Sarah ville ha träning i dag också, det tycker jag är roligt, så hon är med o följer utvecklingen. Han blir lite spänd ibland när han inte förstår alla rörelser som blir innan man kommit underfund med hur rep o stick skall användas. Börjat med morot på dunk som uppmuntran för att gå sidvärts mellan o backa mot dem, börjar dra sig lite mot dunkarna nu. I dag kom Pirat ut lite sent så han stannade högst upp i hagen, ville vara ute längre. Det här är deras utsikt mot stallet o staden Stroud. I växthusen där nere förbereder de för plantering. Fairy, provar att gå i Z 2-3 då vågar hon inte gå fram, allt är farligt, en halmrand kunde nog bita henne, blir mycket spänd o jag pressar henne inte utan tänkte retreat, då kommer hela bogpartiet mot mig så jag får tala om att jag finns där, jag måste vara vaken för hon är snabb. Gjorde lite trängsel övning mot halmen rätt långt avstånd, i hö varv så tränger hon mot mig, vä ok Lunch, Pasty Middag, grönsakspaj, bakpotatis o broccoli.

1 kommentar:

Elisabeth sa...

Så fint det är där. Fairy är det en riden ponny eller ? Hur gammal är den?