torsdag 18 februari 2010

100218 Regnet öste ner kl 7.30 kröp ner i sängen igen, tittade ut 8 då var det snö som kom, övergick till duggregn hela dagen. Gick ut 9:00, hon kollade in mig men stod avvaktande kvar. Kunde gå fram till henne o smeka huvud o hals, approach and retrit mellan dörren o henne i 15 min, då kom kraftfodret(mest alfa alfa o örter). När hon ätit tog jag plastspaden o började ta ut dyngan( vill inte ha något vasst), efter varje tömning utanför dörren så gick jag tillbaka o smekte halsen innan jag gick o tog lite mer dynga. Jag gjorde lite flyttning av bakdelen de gånger hon vände sig bort.Höll på 90 min, då kunde jag gå till henne o hon fortsatte äta hö :) Skönt att jag kunde göra detta inne, få se hur vädret blir mot kvällen om jag kan gå ut i hagen o göra något. Gjorde liknande på kvällen inne. Provade ta av grimman, då försökte hon snurra runt med öronen bakåt, jag höll henne kvar. satte repgrimman runt halsen, så jag kunde avbryta hennes försök att snurra runt, tog av o på den rätta grimman tills hon inte brydde sig utan fortsatte att äta hö. Lunch 13.30 Spagetti, ost o tomatsås Middag,21, bröd med vokade grönsaker,potatismos, färska grönsaker

3 kommentarer:

Nypan sa...

Vad du är duktig och jobbar.
Det är jättebra att du motiverar oss här hemma så vi får fingrarna ur och jobbar vidare :-D
Vet du något om hemkomst än???

Kramar

Ulrika sa...

Heja Rosa =D

Rosa sa...

Tack för påhejningarna,
Jag blir troligtvis kvar ett bra tag till, om det går enl beräkningarna så skall jag tillbaka till Judy i slutet av månaden, flera som verkar vilja ha hjälp där:)
Hinner inte blogga i kväll, skall åka tillbaka i morgon bitte.