måndag 22 februari 2010

100222 Snö i luften på fm sedan uppehåll, plusgrader. Massimo vid stockarna han var så rädd för i början, vågade knappast gå emellan första gången vi var här. Nu skall vi träna han står still här så det går att kliva upp på honom. Sarah övade på plan o det går bättre o bättre, började med lite sidvärts vid staketet, han förstår det skapligt. Dessa fick jag se bland stenarnaVeterinären var hit i dag o kollade Fairy, får börja röra på henne lite mera. Så nu får jag även flytta fram o bakdel. Skall också promeneras 5 min rakt fram.

6 kommentarer:

Elisabeth sa...

Är det våren som kommer till er!

uh sa...

OOOHHHH, nu är jag avundsjuk ;-)Ett vårtecken!
Vilken tur du har att du inte är här i kylan :-)
Gick det inte bra att ladda upp videofilmen? Skulle så gärna vilja se den.
Ha det bra! Hälsningar Ulrike

Nypan sa...

Lyckost, här är det -25 grader just nu och det börjar dessutom att yra omkring snöflingor igen (vet inte om det snöar eller om det är blåst som viner omkring gammal snö)
Det verkar gå bra för dig!
Ingen hemlängtan än?
Jag kan säga att vi är några som riktigt längtar tills du kommer hem igen.
Jag skulle behöva hjälp till seriös lastträning av dig innan maj :-D
Kommer du hem innan dess????

Kramar

Ulrika sa...

Åh, krokusar! Det känns overkligt att krokusar finns. Förra året hade jag snödroppar åttonde februari. I år har jag bara snöfall:)

Åsa Dalpraktiken sa...

satt och slökollade lite utan glasögon och trodde det var några lustiga svampar du hittat =D

Rosa sa...

Får ingen hemlängtan tror jag förrän jag hör att det har blivit varmare hemma.
Fick inte till filmen, något mer jag måste göra. Anette nu är du illa ute, skall se om jag kan få kontakt med dig i morgon om du kan hjälpa mig lösa projektet.
Skall ta bild på krokusarna när de har utvecklats. Var själv lite fundersam vad det var.