måndag 8 februari 2010

100208 Snö i luften o blåste kallt. En ny kille anlände i dag, skall vara här denna vecka, är från stan. De två skall skotta igen "diket" som gjorts för att sätta häck i. Det är en blandning av aska, färdig kompost o så jorden som är uppgrävd, när det är klart skall panten ner. Kvällen avslutas med att spelkamraterna kom, de träffas o spelar nästan varje måndag kväll, För att ana lite mer av interiören, det är i köket, bordet har flyttats till fönstret. Lunch, inköpt nygrillad kyckling, tomat. morot o paprika för mig, de andra kyckling o bröd. När de såg min tallrik så fyllde de också på med tomat o morot. De tyckte jag var hälsosam o hade god påverkan på dem. Det blir lätt att man äter bröd, men nu vill jag minska på det. Middag, Lasang med grönsaker o köttfärs blandning o kokt brysselkål. Massimo, ut på plan, mer avslappnad, samma övningar, betade emellanåt när vi stod o vilade. Stannade också vid trädhögen, ville bort med baken från början men efter lite övning att flytta bakdelen så stod han kvar:) Pirate, lite träning med linan bakom honom, den kom lite lågt en gång o då var det otäckt tyckte han. Fairy, ställde upp sig rakt vid halmbalen, var lätt att flytta på henne. Tar morot så högt hon kan sträcka sig, åt sidorna, bredvid frambenen, mellan frambenen, jag "krama" huvudet o hon böjer huvudet runt mig, började med att lyfta bakbenen med rep o få henne att flytta fram det, gick skapligt.

Inga kommentarer: