fredag 30 april 2010

Prudence nosar på baljan

100430 Molnigt o kylig vind Jag ensam med båda hästarna. Prudence är osäker på baljan, ligger hö i men vågar inte ta något ur den. När jag börja med sidvärt efter trådstaketet och skulle passera genom hörnet så fick han panik?, något i bagaget?, slängde sig iväg bara, jag blev överraskad för han verkade avslappnad, bara lite fundersam hur man gör för att passera det här nya hörnet. Jag började om och nu var jag beredd om det skulle hända igen och det gjorde det, jag fick stopp på honom och han såg förvånad ut, vad hände i min nos så jag inte kunde sticka. Efter det så kunde vi göra det lugn och sansat. Kom ihåg att Claudia berättat att när de tittade på honom innan de köpte honom, så när de longerade honom och det blev galopp så stack han. Prudence fick vara på andra sidan tråden medan jag höll på med H. Nu när jag skulle komma till henne för att sätta på grimman så gick hon iväg, jag slog stringen lite löst i backen bakom henne och av det bar. Jag ställde mig i mitten och hon galopperade runt, såg ut att vara okontaktbar så jag lät henne galoppera runt tills hon börja fundera själv vad hon höll på med. Stannade så småningom och tittade på mig och jag kunde så småningom komma upp till henne. De fick vara kvar i paddocken medan jag tog en lång lunch. Gjorde ungefär detsamma som förmiddagen med båda. Prudence vill inte komma till mig, utan hon gick till Claudia i stället, hade kanske satt för mycket press på henne, så hon blev osäker på mig, få se i morgon vad som händer.

Inga kommentarer: