lördag 24 april 2010

100424 Sol o varmare Var till Lou o hennes Welshponny, hon arbetar med växthusen varje torsdag o har sett mig med Fairy under den tid jag varit här. Hon tycker att Fairy har förändrats så mycket och undrade för någon vecka sedan vad jag gjorde och nu när jag talade om att jag skulle sluta här så ville hon att jag skulle komma o se hennes ponny o ev ge några tipps. Vi gjorde inga övningar utan hon tog in honom från hagen o där började det, han ville inte följa med, stannade o hon gör som de flesta drar o släpper,skakar lite i repet, tog honom åt sidan då följde han med några steg. Jag förklarade hur jag tänker, låta repet glida i handen o sakta öka trycket o sedan hålla trycket konstant tills han rör sig framåt. Det blev några repetitioner innan han gick med oss. Lou visade hur hon tömkörde, hon var mycket försiktig med tömmarna men höll kvar i tömmen tills de hade gjort hela svängen klar, jag sade att ge eftergift så snart han börjar svänga, det gick mycket bra när de snirklade runt tunnor o stolparna i bakgrunden. 100423 Sol o luftballongerna börjar vara här ikring 100422 Fortfarande sol o varmt Hunden åker med när Liana är ute o kör med Ghost.

3 kommentarer:

Elisabeth sa...

Vad ni ser ut att ha det bra. Man kan ju börja undra varför man inte bor i det där landet :)

Unknown sa...

Jag förstår att Du stannat så länge. Men...när kommer Du hem?

Rosa sa...

En person sade till mig att jag var lyckligt lottad för det var så fint väder :) När de har haft semester så har det oftast regnat hela tiden.

Har inte kollat på någon dag om flyget har kommit igång. Vill inte bli sittande på en flygplats om jag kan undvika det.