torsdag 1 april 2010

Vedklyvning

100401 Kallblåst o regnskurar. Har varit spänt att gå förbi när de klyver veden, det sprakar rätt högt när stocken spricker. Det härs görs flera gånger i veckan så vi har haft många tillfällen att träna här, att bara vara i närheten, gå förbi, stå stilla på tryggt avstånd har i dag resulterat i att hon kunde stå bredvid traktorn o kolla. Det har behövts många fler gånger än 7 att få detta resultat i dag, hoppas på samma i morgon.I dag kunde jag gå i Z5 upp till Växthusen, Fairy gick dit utan tvekan, har oftast stannat någon gång när jag varit i Z2-3 o nu fick jag vara i Z5!! Jag tog Massimo o Saxon ner till plan, delade den så de fick varsin halva. Började med Massimo som tyckte jag var otäck som hade 22 linan o sticken när jag kom så det blev lite fånga lek, han tog bara ett varv runt innan han vände upp o börja komma till mig. Han är fortfarande lite spänd vid Friendly game när jag använder lina eller sticken. Provade att flytta fram o bakdel lös i dag o det gick utmärkt både för tryck o avstånd:) Sidvärt med grimman runt halsen, gick också bra. Saxon var också skeptisk till mig i dag, så där blev det också vem fångar vem, tog inte lång stund så var han med mig. Gjorde samma övningar med honom o det gick också bra:)

Inga kommentarer: