söndag 18 april 2010

Grillkväll

100418 Frost i natt men varmt under dagen. Hudson o jag i solen. Claudia fick ta ut Prudence o jag var kvar i hagen med Hudson, kan ju inte lämna honom när hon vill hålla på med Prudence. De gick iväg en bit o han blev okontaktbar o jag tappade honom. Vi fick några diskussioner om att hålla kontakten med mig. Claudia passerade upp till paddocken o det blev för mycket igen o jag tappade honom på nytt. Men med lite mer repetitioner att hon kom o gick så stod han o betade till slut. Eftermiddagen repeterade vi, tog ut Prudence, jag o Hudson kvar i hagen. Han reagerade lite mindre från början, men så stack han igen o jag släppte honom, försökte matcha hans energi lite, när han kom mot muren o såg Prudence så hoppade han över o sprang till henne. Tillbaka in i hagen o Claudia gick upp till paddocken. Repeterade att de gick till paddocken o kom tillbaka tills han började beta. Efter en paus så gick de bort till stallet o kom tillbaka efter en kort stund, han blev lite upprörd några gånger men lugnade ned sig o kunde beta igen. I går var jag o hjälpte Andrea, problemet där att han springer genom grindöppningen till hagen. Det började i vinter när det blev väldigt djup lera att gå igenom o han sjönk ner rätt djupt varje gång de gick igenom. Jag lät honom passera i den fart han ville o flyttade bakbenen varje gång, efter ett tag så lugnade han ner sig o skrittade lugnt igenom, han fick lång vila varje gång han minskade "farten". Jag var hos henne i mars också o visade grunderna så det var inget nytt för Didge, kollade bara upp grunderna innan vi gick till grinden. Grillkväll hos grannen, varmt i solen.Sarah kom o hämtade mig, så nu är jag tillbaka hos dem en vecka.

Inga kommentarer: