onsdag 14 april 2010

claudia huset

100414 lite kylig morgon men soligt o varm eftermiddag Ponnyerna har trevlig staty i hagen.Hudson var lugn i dag, började så smått med åttan, stå vid tunnan o komma till mig. Dazzel gjorde det vi gjorde igår utan problem. Smurf ville inte komma så det blev lite fånga lek, tog en liten stund innan han börja fundera hur han skulle få mig att stå still, när han kom på det så gick det fort att komma upp till honom. Det fick räcka för honom idag. Claudia har ett sto Pludence, 12 år Welsh cob x TB som inte går att fånga i hagen, ser sur ut när man kommer in. Första dagen så föste jag iväg henne så jag kunde hämta Hudson. När jag släppte tillbaka Hudson så gick jag efter henne lite sakta och då for hon runt som en virvel, bocka o slog bakut, jag stod bara still o tittade på henne tills hon lugnat ned sig. därefter följde jag henne tills hon stannade o tittade på mig. Igår var hon lugnare ingen galopp, skrittade bara tills hon kom ihåg att titta på mig . Därefter kom jag henne närmare o närmare tills hon var så nära mig att jag kunde ge henne en morotsbit flera gånger. Hon var fortfarande spänd. I dag så gick det mycket fortare att kunna ge henne morotsbitar och jag kunde även stryka med handen på bogen o huvudet :)

4 kommentarer:

Stall Rosen sa...

Hej! Du verkar ha full upp och helt underbart. Mvh Kerstin Hansen

Ulrika sa...

Rosa, du är så duktig:)

Och jag är så avundsjuk:)

Det verkar vara en härlig och lång resa.

Rosa sa...

Ja jag träffar många trevliga människor som är intresserade av att förändra sitt förhållningssätt till hästarna. Intresset börjar oftast med att de har något problem med någon häst. Det är roligt när de är med o ser förändringarna

Unknown sa...

Grattis på Dig!!