måndag 19 april 2010

Åter hos Sarah

100419 Solen fortsätter skina o dessa tulpaner har kommit upp. Sarah tog Fairy o jag Massimo ner till plan. Massimo beta medan Sarah lekte med Fairy o jag gav support. Fairy var lugn o de gick igenom övningarna, började med 8-an, gå runt ett däck o komma in mitt emellan dem o beta, repeterade det några gånger. Fairy lös medan vi lekte med Massimo, betade lugnt hela tiden. Massimo, vänskapsleken med sticken är fortfarande lite otäckt i början, Ingen har gjort något med honom under veckan jag varit borta, så det blev lite repetitioner, började också med 8-an lika Fairy men han fick morot eftersom han inte slappnar av riktigt o vågar beta. Jag tog Pirate ner till plan, han är också mycket matfixerad. Kollade upp att han flyttar sig både fram o bak, började sedan med sidvärts, var lite fundersam i början men det blev några steg. Cirkling så ville han i början bara stanna o äta, satte lite mer press då bockade han iväg o slog åt mig, hade korta linan så jag släppte honom. Gjorde om det o han försökte med samma sak men nu var jag beredd o han blev mycket överraskad att jag kunde påverka hans nos o även sedan flytta baken. travade sedan runt med öronen bakåt o såg mycket sur ut. När jag sedan bad honom stanna gjorde han det bra så blev det klick o morot. Efter detta var han mer uppmärksam på mig o försökte göra det jag bad om :) Jag ensam med Fairy o Massimo på plan på eftermiddagen. Fairy spänd för hörnet där de har hinderdelar, gjorde trängsel leken där tills hon stod o betade intill, repeterade även 8-an. Tog Massimo, hann göra lite på 8-an när Fairy börja galoppera efter staketet vid utgången, de tog in en av hästarna från hagen o det blev för mycket för henne. Kunde få på repet ganska snabbt så hon stod still. Saxon, tog honom framför korna o en bit bortanför. Tränade cirkling, backa, gå i Z 2-3 stanna o ev backa. Han ville vända över när jag stannade så jag använde sticken som stopp för det, han blev upprörd av det o ville springa igenom men jag fick honom att förstå att det var inte vad jag ville. Blev några diskussioner innan vi var överens. Men han är väldigt snabb o komma till mig, även när han har varit lite osäker, när jag säger klick för att få en morotsbit :) Såg att en av korna var lite annorlunda på förmiddagen när jag kollade, frågade Sarah på eftermiddagen när vi var klara i stallet om de väntade någon kalv snart, hon visste inte, men vi gick o kollade o då höll kon på o kalva :) det gick bra.

Inga kommentarer: