måndag 5 april 2010

Massimo över stock

100404-05 Växlande molnighet, rätt varmt. Blommor i rabatten. I går tränade jag alla fyra själv. I dag så tog Sarah Massimo o jag Saxon. Sarah ville ha M över en stock men det var just då för mycket för honom så jag lade en liten stock till i längdriktningen så han kunde gå mellan stockändarna, i början måste han trava efter att han passerat, kunde gå relativt avspänt så småningom. Långa stocken gick han över så småningom, han var där skolexempel på hur de ökar självförtroendet genom att börja med nosen, sedan hals o kanske fötterna över. Saxon gick sidvärts över stocken på första försöket:) han har ingen spänning alls att ha något under magen, bara han får belöning så försöker han. Fairy, försökte jag med cirkla 20 m bortanför växthusen, halva går bra sedan måste hon springa iväg när baken är mot växthusdelen. Ändrade mig o gjorde Trängsellek på det avståndet tills hon kunde gå lugnt. Får se hur det går i morgon. Som jag sagt tidigare så får hon ju inte hoppa omkring med sitt ben, så man kan inte träna som man skulle vilja göra alla gånger.

Inga kommentarer: