torsdag 29 april 2010

Höna och Dazzle

100429 uppehåll på förmiddagen sedan duggregn av o till. Hönsen och ponnyerna går bra ihop :) Jag började med Hudson, gjorde de vanliga och ökade på cirklingen, det gick bra kunde galoppera på bättre. Han är mer fokuserad på mig, frågar ofta vad jag vill eller får jag komma in nu? Fick vara bakom tråden när vi lekte med P. När vi avslutade P. så provade jag att cirkla Hudson på stora ytan och det gick bra, inget försök att sticka :) gick i alla tre gångarterna :) Prudence, Claudia gjorde det vanliga sedan gjorde jag en drucken person och det skrämde henne en hel del från början men det gick över och hon stod sedan någorlunda avslappnat. Gjorde trängsellek mot en bom och fick henne sedan att gå över. När Cladua red henne över en bom,för länge sedan, då nuddade P. bommen och for iväg så C. ramlade av. I dag så gick hon lugnt över och jag provviserade lite genom att knacka och sedan putta iväg bommen när hon just passerat, hon brydde sig knappast. em. Gick jag framför Hudson och förde sticken fram och åter, det gick bra Hudson följde efter, ökade och slog stringen lite i backen, det blev för mycket, han for iväg i galopp runt mig, slog lite åt mig också, jag fortsatte tills han saktade av och stannade och tittade på mig. Inga problem att ha stringen på honom när han står still eller skrittar.

4 kommentarer:

Elisabeth sa...

Vilken charmig bild! Vet Leif om när du kommer. Såg din bil och den verkar behöva lite omvårdnad..

Frida sa...

Så jättegullig bild! Du verkar ha det bra där du är! Men hoppas du kommer hem utan massa ask moln när du är på väg hemöver.

Rosa sa...

Ja det är mycket trevligt här. Ja jag hoppas det håller sig lugnt med askmolnen.
Skall maila Leif, var bilen översnöad?

Elisabeth sa...

Nej men åtminstone ett däck var tomt..