onsdag 28 april 2010

T-shirt

100428 Sol Varmt på kvällen så jag gick i t-shirt när vi gick ner på stan . Började tillsammans med båda hästarna. Hudsons huvuduppgift var att bli mer avslappnad vid cirkling. Lite kommunikationsövningar innan jag började med cirkling. Han var helt avslappnad LBI, provade att öka tempot och han travade några steg, repeterade det några gånger i båda varven,sedan fick han vara på andra sidan tråden när vi lekte med Prudence. Prudences uppgift att bli mer säker vid baljan och kunna ta morot där. Claudia började med mer vänskapslek, behövs inte mycket för att P. skall bli osäker, men det blir sakta bättre. Var lite bättre vid baljan, kunde stå vid den rätt snabbt men vågade inte ta moroten. Jag hjälpte henne genom att sänka hennes huvud och klicka när hon gjorde det, kom närmare och närmare baljan och så vågade hon ta moroten om jag höll handen där. em. Hudson cirklade o han galopperade lugn korta bitar också :) Prudence, Kunde ta morot själv efter en hel del klicker träning, min hand gjorde henne säkrare att ta moroten.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Åh, vad du ser ut att passa in där... Du måste haft ett förflutet på de brittiska öarna??? ;o)

Rosa sa...

Ja vad vet man :)

Unknown sa...

Det ser ut att vara vackert väder där. Men nu har vår solen börjat lysa här hemma också!!
Meddela dig när jag skall börja baka surdegs limpan!!

Rosa sa...

Hur många dagar tar det att göra limpan?