lördag 17 april 2010

Har problem med internet får se om det här kommer in 100417 Kylig morgon +16 på dagen Prudence, gick in i hagen o åt ett äpple medan jag närmade henne, när jag stod en bit från henne o avvaktade så kom hon fram till mig :)), kunde sedan gå till Hudson o tillbaka till henne o hon fortsatte äta sitt hö :)), lite spänd emellanåt men stor skillnad sedan tidigare. Prudence kunde lägga sig o rulla när vi lekte med Hudson senare på dagen. 100416 Kylig morgon men varmt på dagen. Fångaleken med Prudence, gick fortare att komma upp till henne o ge henne morotsbitar, innan jag avslutade så kom hon framsjälv till mig o ville ha en morot :)) Andrea var här o ville se på när jag gjorde fånga leken. Jag märkte att jag blev annorlunda då, egot kom visst fram, ville att det skulle fungera snabbare, tog inte riktigt den tid jag gör när jag är ensam. Pratade med Andrea om det o sedan kunde jag slappna av o fortsätta, Andrea förstod vad jag menade. Senare tog vi upp båda till paddocken och Claudia lekte med båda, mest repetition, Hudson blir mycket stressad när han blir lämnad ensam så i dag bad jag Claudia ta ut Prudence ur paddocken först. Det tyckte inte Hudson var bra for iväg o bockade så jag släppte honom, hade inte kunnat hålla honom. Han kom till grinden o såg ut att vilja hoppa ut men jag kunde "fösa" iväg honom så han stannade i hörnet. Kunde ta linan o nu så var jag mer beredd, flyttade bakdelen o sade stopp för framdelen, det svarade han bra på, stod still o tittade var hon var. Jag fortsatte o ville ha hans uppmärksamhet och när han inte flyttade baken så träffade jag honom med stringen, han viftade lite med svansen o flyttade sig, när jag gjort det tidigare så har han svarat med att bocka iväg o slå. Han lugnade ner sig o följde mig lugnt fastän Claudia gick längre bort med Prudence :) Bad Claudia filma för jag ville se hans reaktioner o hur jag själv gör när det händer saker, men innan kameran var i gång så hände inget, han följde mig avslappnat bara. Tog ett avslappnande bad innan maten. Andrea o Claudia överraskade med extra god mat o present, boken Quantum Touch, blir intressant att läsa o kanske några nya ord fastnar :) Sarah o Paul kom o överraskade med en kaka med chokladfyllning som dottern Becky gjort :)), de kom precis efter att vi ätit klart. 100415 Kylig morgon men skönt i solen. Började med fånga leken med Prudence , gick fortare i dag, tar morotsbitar o jag kan vidröra vänster sida :) Gick ner på stan och så här ser infarten ut. Så här ser utfarten ut, ko varning, korna går lösa utanför här på sommaren. Färisten på vägen så de inte går in i stan.På eftermiddagen tog Claudia Prudence till paddocken o jag Hudson. Jag började med Prudence o gjorde vänskapsleken med stick o string gående framför henne, mycket skeptisk i början men kunde stryka henne med den över hela kroppen och hon stod still som avslutning. Sedan lekte Claudia med en i taget o jag hjälpte henne, det gick riktigt bra.

1 kommentar:

Unknown sa...

Otroligt pittoreskt och mysigt.

Imponerande av dig, det verkar gå bra med kommunikationen även med människorna! ;o) =)

Klokt :o)

Känns som man fick sig en egen liten semestertur framför skrivbordet idag med alla dessa härliga bilder. Fint att solen skiner här också nu efter stormen, stallet väntar!