onsdag 21 april 2010

Jassica o ASH

!00421 Sol men kalla vindar Fairy ut på morgonen, gick upp till växthusen, är mer avslappnad nu även om måste stanna o kolla vad som händer runt omkring. Var till Jessica, henne träffade jag som hastigast när hon var hit o frågade om något o hon såg mig träna någon av hästarna, vi pratade då lite om träningen o hon skulle höra av sig när hon fått hem sin nya på 22 år, ras glömde fråga det. LBI som gick över till RBI när den inte förstod vad den skulle göra, men det gick över snabbt. Flytta framdelen med driving var mindre lätt, backade en lång sträcka innan det blev lite åt sidan, repeterade tills han flyttade något steg. Vi tog lite pausar o andra övningar, när jag sedan provade med driving på framdelen igen så flyttade han sig lätt. Flytta framdel för tryck var mycket lättare. Em tog ner Fairy på plan o repeterade trängsel, sidvärt, cirkling, backa, flyttde framdelen o bakdel så de blev mer centrerade, gräset är mycket gott o tilldragande så koncentrationen är mycket på gräsätandet också. Kväll, Fairy o Pirate till plan. Sarah började med Fairy, går bättre o bättre, jag ville visa lite hur jag gör så det blir tydligare vad jag vill säga. Sarah tog över Pirate o tränade med honom o jag fortsatte med F. Visade lite cirkling, F går ett halvt varv o sedan är det gräs, kan inte sätta för mycket press på henne för hon skall ju helst skritta bara. Det blev ändå ett par varv i rätt lugn trav.

Inga kommentarer: