lördag 3 april 2010

Påskäggs hunting

100403 Mestadels uppehåll Det kom ca 35 barn o 20 vuxna för att leta påskägg nere i dalen. Aktivitet för att få in pengar till skolresa nästa år. Dessa bakverk väntade på dem när de kom tillbaka, serverades i stalldelen.Sedan var ju lammen mycket populära.Sarah tog Fairy o jag Saxon o tränade lite på kvällen. Fairy sköter sig riktigt bra, de gör nu alla 7 lekarna. Saxon, hans personlighet vill jag ta med mig hem, LBE, han kan bli lite osäker o vill springa iväg, men när jag säger klick när han gör rätt så kommer han direkt tillbaka till mig med spetsade öron:) Brittany for i dag och avlöstes av Laura, från Nederländerna, hon blir här en vecka.

6 kommentarer:

Blenda Elby sa...

Så fint grönt det ser ut!

Elisabeth sa...

Vilket mysigt ställe du har hamnat på. Så många olika aktiviteter.

Rosa sa...

Ja gräset börjar växa nu.

Ja jag är på ett trevligt ställe.

Unknown sa...

Här på Willys har de tränat hönorna att värpa färdigmålade påsk ägg (enl. deras reklam "Allt kan hända på Willys". De Du..
Det är heltrist väder här -snö som är "rutten och dimmor i Lutzen" Det verkar vara mycket roligare där Du är - förutom hönorna på Willys!. Stanna nårgra veckor till men sen är det dags att komma hem! Ska baka mitt goda surdegs bröd att bjuda dig på när du kommer tillbaka.

Rosa sa...

Det blir gott med ditt bröd då. Jag stannar någon vecka till då och hoppas på bättre väder.

Unknown sa...

Ser ut som riktig engelsk serie, hem till gården ? =) idylliskt