lördag 1 maj 2010

Smultronblom

100501 Sol em regn Blommor som börjar slå ut. Smultronblomm vid paddocken :) Hudson är lugn när vi leker, gjorde sidvärts-backa undan så han fick komma tillbaka med trängsellek och fortsatte sidvärt, gick bra. Cirkel med lite galopp, han har ingen tendens just nu att sticka iväg. Hade Prudence på linan i dag och fortsatte med lite mer extrem vänskapslek, för henne räckte det med att "slänga" linan på ryggen, fick gå runt mig på en liten volt tills hon stod stilla av sig själv, repeterade tills hon stod still och inte såg ut att bry sig, inte lätt att veta hur avslappnade de är mentalt. Släppte henne lös när jag lekte med H. när jag kom tillbaka så gick hon iväg, jag vet inte om det är spänning eller har inte lust. Efter lite fångarlek så fick jag komma och sätta på grimman. em Prudence, gick ut i hagen fick komma till henne och fick sätta på grimman, gick och slängde o snurrade repet, blev lite stressad av det och ville springa förbi mig, hon fick en mycket lätt beröring på nosen när hon kom för nära mig och det blev en överraskning för henne, stannade, backade och ville vända, det löste sig och hon gick lugnt bakom mig sedan. Satte grimman runt halsen bara och då kände hon sig fri att gå ifrån mig så som hon alltid har gjort i hagen när de kommit och velat ta henne. Hon blev överraskad igen när jag kunde stoppa framdel och flyttade bakdelen. Hon försökte flera gånger att gå iväg när jag kom till henne från 22 linans längd, men efter att ha fått flytta bakdelen varje gång så stod hon still efter ett tag. hon är verkligen en mix, spänd för vad som skall hända, svansviftning när hon känner sig irriterad, slickar läpparna rätt ofta men hon visar inte alltid tungan.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Det tar 1½ vecka att baka limpan eftersom den ej innehåller någon jäst! Men den är riktigt nyttig och smakar "smaskens".

Rosa sa...

Börja nu så hoppas jag att jag är hemma innan den är klar.

Yvonne sa...

Å kommer du hem snart!!!!!