söndag 2 maj 2010

Hos Sarah

!00502 Regna på morgonen sedan mulet men uppehåll Sarah, Saxon, Fairy och Puzzle Det grönskar fort efter regnet.Sarah hämtade mig i dag för att bjuda på lunch och träna lite med hennes hästar,Det är Pirate längst ner som njuter av att rulla sig i gröngräset. Vi gick igenom vad vi gjort tidigare, det blåste en hel del så Fairy var på tårna . Sarah manövrerade henne bra. De andra två fick också lite repetition. Jag tog Pirate och skulle visa hur man kan börja träna för att kunna vara utan lina senare. Han blev lite sur och kickade åt mig, jag flyttade honom tills öronen kom fram. Han har ju attityden fly eller fäkta, och i dag så var det fäkta, han ville äta gräs i stället för att lyssna på mig. Blev mycket uppmärksam sedan. Sarah sade att han har fått de flesta familjemedlemmarna till sjukhus. Han är 28 år och fortfarande pigg. Massimo har fått hela fårdelen för sig själv Jag tränar Fairy att komma och stå vid halmbalen, det hade hon ju problem med i början, men nu kan hon komma sidvärt mot balen när hon står en bit bort:) Jag avslutade med att sitta på henne :) Häcken som sattes i februari, har tagit sig och börjat grönska. Hudson, är mycket positiv att hålla på med nu, han gör hela tiden sitt bästa för att förstå vad jag vill, öronen på mig hela tiden, Cirklade med driving i dag och han ser så trevlig ut, kan även få honom att öka volten med lite sidvärt. Prudence, är bättre med friendly men det behövs många repetitioner till innan hon kan slappna av helt. Satte grimman runt halsen i dag också, började med att gå iväg från mig men det gick inte så bra när jag kunde stoppa henne och därefter så gick det bra att fortsätta med olika vänskapslekar och hon såg avslappnad ut, hade ögonen öppna och tittade runt vad som hände kring henne och på vägen ovanför. Claudia tränade henne också och det gick bra.

4 kommentarer:

Nypan sa...

Aha, du har blivit riktigt kaxig ser jag (ingen hjälm) :-P

Kram o ses snart

Åsa Dalpraktiken sa...

Åhh vad grönt! Och du har blivit helt galen ser jag =D

Rosa sa...

Ja jag brukar inte sitta på häst utan hjälm men det här blev ett undantag :)avsked från Fairy :)
Ja gräset växer, alla får och kor är ute på bete nu :)

Åsa Dalpraktiken sa...

här snöar det idag...