söndag 23 maj 2010

100523 Kallblåst och lite regn på em Sigge, Lina och Åsa Brandt på Dalpraktiken, en dag då det var varmt så det gick att sitta ute. I dag kallt, fick låna kläder och tog sittunderlägget runt benen när jag stod och tittade på när Erika lastade Lilleman Bilder från i går,Erika förbereder lassot och jag kameran De börjar med lite backning bland lite sly Fortsatte med galopp runt på ängen Jag lekte lite på morgonen, försöker få Jasmine att våga flytta på en tunna med frambenen, Erika började med det i går, det tycker hon är läskigt, har kommit till att hon kan nudda den lite med bogen och lite med ett ben. Jag tränade för Erika på em. bla. att öka energin, stanna, backa och framåt på en bestämd plats sedan fram i cirkel, upprepa det några gånger tills hon börja förstå vad jag ville, sedan att gå upp på däcket och så småningom stå kvar på det, därefter till vippbron, fick henne att stå med ett ben på den, tog linan till hjälpa att lyfta dit benet, fortsatte till tunnan för att flytta den med framben, vidare att gå sidvärt över en tunna stanna över den och vila. Varierade att gå mellan dessa. Jag är lite trött nu, har blivit lite sena kvällar :)

Inga kommentarer: