måndag 3 maj 2010

Avslutande övningar

!00503 Regnskurar under dagen med lite sol emellanåt Vi började tillsammans, Claudia med Prudence, sänka huvudet under gång går rätt bra, stick o string stillastående går också bra. Jag tog över och gick och slog med stringen framför mig, det var inte något trevligt tyckte hon och försökte springa runt mig, hade problem att stanna upp och bli kvar bakom mig från början. Jag gick baklänges och gjorde samma sak och kunde då se henne bättre och få henne att vända tillbaka när hon försökte springa förbi, blev mycket lätt att "rätta" till, (bra boggymnastik), så hon började snart gå rakt framför mig när jag "slog" med stringen. Senare hade jag en plastflaska med några stenar i, drog den efter mig, hon var lite fundersam i början men kom sakta närmare men inte ända fram. Hon verkade lite nyfiken i alla fall. Jag tränade mer cirkling med Hudson, han var ju så spänd i början jag var här och ville ju bara sticka iväg och slå bakut, nu kollar han på mig och undrar vad jag vill mera :) lite driving game för att se hur han skulle reagera. Han var lätt att flytta lite sidvärt på volten utan direkta spänningar, han bara undrade om han gjorde rätt :) Vänster varv i galoppen lite fundersam men kvar på volten, hade liten tendens att vilja sticka iväg. Claudia tränar också cirkling men står still och han går snällt runt, kommer in ibland och undrar om det är klart nu. Gör även sidvärt, kul att hon tränar honom eftersom hon var så rädd för honom i början, med all förståelse för han var snabb och gjorde en hel del krumsprång. I morgon går flyget hem 13.50 landar 17.20 på Arlanda hoppas hinna med tåget 18.48. Har tur att Claudia också skall flyga från samma terminal, så vi åker tåg tillsammans till Heathrow :)

5 kommentarer:

Elisabeth sa...

VÄLKOMMEN HEM!!! MASSOR AV KRAMAR! Det ser så fint ut där du är så man kan vara orolig att du ska tycka att det är lite grått här hos oss men våren är på väg.. Vi ses :)

Nypan sa...

Jaaaaaa, välkommen hem.
Behöver du hämtning från tåget?


Kram kram kram

Yvonne sa...

Välkommen hem!
Har saknat dig!
Hoppas att resan går bra!

Åsa Dalpraktiken sa...

Roligt att du fått igång dem så bra! De ville väl inte att du skulle åka hem kan jag tror. Finns en här som väntar på dig ;-)

Rosa sa...

:)))