fredag 28 maj 2010

Sammanfattning 24-28/5

100524 - 28 Sammanfattning av veckan. Den 24 Efter en kort träning med Jasmine reste jag upp till Solbritt i Nälden. Här är utsikten från mitt fönster, bilden tagen kl. 22.00 och solen lyser på trädtopparna. Kuperad terräng till vänster Mycket skog åt högerSolbritts Zoletta som jag tränade, den är 1,75 m hög, så jag hade något att se upp till, när hon sedan lyfte på huvudet så blev det mycket över 2 meter. Målet var att få henne att gå in i transporten lugnt. Började på plan med de 7 lekarna, problem att cirkla till höger och flytta hö bog första dagen, andra dagen så cirklade hon lätt i trav runt mig Backa och hålla avstånd Vi hann ut och lägga spår åt Solbritts labrador Den 26 reste Solbritt med henne till Rödön, jag följde bakom i min bil ,för jag skulle åka tillbaka till Håsjö sedan vi varit där. Stannade och tog en bild av fjällen. Åter i Håsjö, hann träna lite, här vill jag att Jasmine skall vidröra tunnan med frambenen, hon är mycket försiktig med det. Även tunnan under magen är fortfarande inte det trevligaste Men godiset efter att ha passerat tunnan smakar bra den 27 maj Lite repetition att gå upp på däcket innan vi skall resa hem, tveksam med bakbenen Men med de råd jag fick av Erika så stannade hon kvar med alla fyra mer avslappnat. När hon klev ner så bad jag henne stanna kvar med bakbenen, och hon står kvar länge, kan ta upp en morotsbit till henne. Hon kliver inte ner förrän jag tar linan och då är det lugna steg av :) Hemma i hagen tillsammans med Storis från början, de andra står och kollar 100528 Storis och Jasmine tillsammans på morgonen sedan bytte vi och tog in Dolly, det var rätt lugnt så Storis fick komma in igen. Senare så fick Alfa komma in också den 24 repeterade mönstret jag gjorde för Erika, hade sadeln på under tiden och satt upp en liten stund. den 27 Repeterade mönstret, den 28 gick ut och betade, lite trängsellek vid uppfarten, osäker för hö öppningen och en släpvagn med grejer på. Sammanräkning 19/5 - 28/5 + 9/5 lina 180 min+30, +50, -+40 +30, 15, -+00, +30-, 40 + 10= 425 liberty 35 min+15,+20, =70 umgänge 85 min + 25, +20+10 +10,+0 +10,+10 + 30 =200 ridning 10, Vet inte vad jag gör när det blir olika färger när jag skriver, röd färg har jag inte sett förr och textsnitten har ändrats också :) Får fråga expertisen Anette :)

Inga kommentarer: