lördag 26 juni 2010

Stormvindar

100626 Sol men nästan stormvindar på eftermiddagen. Jasmine låg i dag också när jag kom på morgonen, hon tittade upp men hon verkade vilja sova lite längre :), låg ett bra tag med mig hos sig :) Provade att lasta i Anettes transport liberty, har inte varit in i den sedan i höstas och det gick utmärkt, lite nosande först, hade lagt in några morotsbitar på golvet :) Gjorde ett kort pass Liberty på morgonen. Red åter i Anitas sadel, passa på att prova den ordentligt när jag är här. Tränar på vändningar, följa spåret, galoppera lite mera, brukar bli några språng bara från början men nu får det bli något varv innan vi avslutar. lina =21tim30min liberty ==14tim,35min+45 umgänge =15tim ridning =9tim 25min+ 45 tömkörning=1tim 30min

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Fina Jasmine.

Hon är verkligen så cool. En av mina nätet-häst-favoriter:)

Lite avundsjuk blir jag också på alla liggande hästar. Mina ligger aldrig när jag är med. Då måste jag ut i gryningen eller innan. Varje gång jag närmar mig hagen står de vid grinden och hänger. Särskilt nu när ljuddämparen på bilen är trasig. Men jag vill också mysa med en liggande häst.

Rosa sa...

Tack för det :)
År 2000 kunde jag lägga henne, men hade ett mindre bra kommando, har inte gjort något försök att lära in något nytt, men när hon ligger så kan jag vara med henne :)