torsdag 10 juni 2010

Jasmine kommer

100610 Sol och rätt varmt. Alla hästarna var vid vägen när jag körde förbi, så jag gick för att hämta Jasmine där, men då hade de gått ner mot åkern. Jag ropade på Jasmin och bad henne vända och komma upp så jag slapp gå nerför branten, mycket ojämn terräng och brant. Hon vänder snällt och kommer tillbaka så jag slipper gå i denna terräng, I går så tränade jag lite på lina att hålla gångarten och byta varv. Hade tunnorna liggande nära varandra som hon fick gå emellan. Red lite Freestyle, follow the rail, klöverlöv och lite vändningar. I dag så blev det ungefär detsamma Tränade att gå över dunkarna en längre sträcka. Senare på kvällen så hjälpte jag Kitty med Fjodor. Kitty fick träna att gå i Z 2-3, skritt, trav och backa, upptäckte att han tränger Kitty med högerbogen så då började vi med att flytta undan framdelen, först "stillastående" och sedan under gång, han förstod det rätt snabbt. Gjorde även sidvärt från Z 1, hade dunkar han fick gå sidvärt mellan och det låg belöning på dem när han kom fram. Solen skiner på träden i bakgrunden ( för England) lina =11 tim45min liberty =11tim 50min umgänge = 8 tim ridning

Inga kommentarer: