tisdag 22 juni 2010

Red ut

100622 Växlande molnighet, lite varmare Hästarna har fått en ny hage att vara i. Red ut, kom till en slagen åker som jag red freestyle efter kanten och provade med små serpentiner i trav, Jasmine lyssnade skapligt. Blev några galoppsprång också. Gjorde lite volter med, försökte få eftergift i sidan utan tyglar, behövs mer träning i det. Solbritt ( jag hjälpte henne med lastningen för någon vecka sedan) hon ringde häromdagen och berättade att hon lastat sin häst alldeles själv när hon tog hem henne. Hon var så glad så hon ville nästan gråta när det fungerade så bra. lina =21tim30min liberty ==12tim,45 umgänge =13tim20min ridning =6tim 55min tömkörning=1tim 10min

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Härligt att Solbritt kunde ta med sig kunskapen som du delade med henne, när du hjälpte henne med lastningen!

Det ger hopp.

Rosa sa...

Ja det var roligt att hon kunde lasta själv och att hon ringde och var så glad. Hon skulle fortsätta med de övningar jag visat henne :)