måndag 22 mars 2010

100322 Gråmulet men uppehåll Denna krabat blev halt både fram o bak på hö sida sedan den blev utsläppt bland alla andra. Fick ligga i mitt knä när vi åkte till veterinären. Hittade inget fel i dag, kan vara kopparbrist, kan bli liknande symtom då. Fåren får pellets som skall innehålla det de behöver, så få se vad som händer, får vara i liten hage någon dag till.Var ute med Fairy och gjorde trängselövning mot gödselspridaren, i går kväll var den farlig men jag fick henne att gå fram o hitta morötter på den, så vi repeterade det i dag. Går varje dag upp till växthusen, som nu går nästan utan något stopp.Får beta mellan varje grundövning jag gör. Pirate fick vara försökskanin åt Louise, hon är intresserad och vill lära sig lite av vad jag gör. I dag blev det att träna uppmärksamhet till henne, Pirate är fixerad av min morotshållare jag har på mig, det blev en del bakbens förflyttning innan han började uppmärksamma henne. Massimo vila.

Inga kommentarer: