torsdag 18 mars 2010

!00318 Varmt regn på eftermiddagen. Denna lilla ensamma blomma såg jag på åkern ner till träningsplan.Här är vårbruket i gång, komposten körs ut på åkrarna. Massimo, i går flyttade jag bakdelen för tryck, använde carotsticken, hade långa faser, det var trögt då, i dag så behövdes bara fas ett!! Han har flyttats för tryck tidigare men det har inte blivit befäst och de långa faserna har jag inte förklarat tydligt nog för Sarah. Flyttade även framdelen i går, var tung fram, fick backa ett steg varje gång han tyngde eller gick framåt. I dag så var han mycket lätt. Louise, en som var wwoof-are här förra året såg på både i går o i dag och hon var imponerad av förändringen. Saxon, Gjorde samma flyttning av bakdel o framdel och han känns lättare också, han vill mer gå iväg, men i dag var han mer centrerad. När jag började med cirkling för ett tag sedan så stannade han mitt framför mig efter ett varv, tror han har blivit lärd det tidigare. I dag så gick han snällt tre varv, då fick han paus o gå o beta. Fairy, är lite ömfotad sedan skona togs av för ett tag sedan. Önskar förslag på boots som är lätta att ta av o på.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Traktorn ser ut som Din egen som Du en gång ägde.
Har Du börjat med att lära dem (Hästarna) några skolor som Du är expert på?

Rosa sa...

Saknas mycket av vänskapsleken ännu innan jag kan göra så mycket annat än grundträning.

Frida sa...

Vilken spännande resa du gör Rosa! Skönt det ser ut med vår! Jag gillar alla fyra årstiderna här hemma isverige, men nu tycker jag att det vore skönt om våren kom igång riktigt, med lite blommor och barmark!

Ha det bra!

/Frida från Borås

Rosa sa...

Ja det är trevligt här, och är glad att ha sluppit vintern hemma.