tisdag 9 mars 2010

!00309 Varm morgon,kallare vindar på em Puzzle har hittat något intressant, gräver för fullt undrar vad det är, mullvad kanske, inget fel på aptiten, så lite färsk mat försöker hon hitta. Var o hjälpte Andrea som håller på med Monty Roberts, Andrea trodde han var RBE, när jag var där visade han mer LBI. Har varit väldigt stressad sedan tävlingstiden, gått både dressyr, hoppning o terräng med tidigare ägaren. Vi flyttade fram o bakdel med tryck o från avstånd, framdelen var det en hel del motstånd för att få åt sidan. Jag började med cirkla, han gick skapligt till vä o mer tvekan till hö. Andrea ville att jag skulle göra det en gång till till hö, när jag gjorde det så lade han öronen o kom emot mig lite, fick ut honom på spåret ett varv, bad sedan att få carrotstiken för att skydda mig om han skulle göra om det, sände ut honom en gång till lite mer bestämt o då blev det trav i två varv o jag stannade honom. Han hade inte visat några surheter tidigare under träningen, men det talar ju för LB. Andrea berätta sedan att hon kört fast i att få honom till hö. Inget nytt med de andra tre i stallet, Sarah tränade själv medan jag repeterade med Ayton o Saxon.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vad menar Du "till hö"? Inte blir väl hästar sura och griniga när de får gå och äta? Jag fattar inte...

Rosa sa...

Det är en gång till i höger varv jag menar.
Har inte kommit in på nätet på någon dag, hoppas att det löser sig i morgon, lånar "sladd" i kväll.