tisdag 2 mars 2010

100302 Minusgrader i natt men härlig solvärme under dagen. Vi gick till plan o Sarah släppte lös Massimo så han skulle få rulla sig. När hon skulle ta honom så sprang han iväg ville äta gräs i stället. Jag förklarade hur hon skulle röra sig för att han skulle "fånga" henne. Det blev lite galopp ibland när han fick för mycket press. Jag ville ha det i skritt bara. Jag fick gå in o visa lite, det är lättare att göra det själv, för det är så små nyanser ibland hur man skall röra sig o det hinner jag inte med o tala om när de är i rörelse. Här har vi kommit till att han börjar fundera vad han skall göra. Här har han börjat följa efter Sarah. Står sedan snällt o Sarah gör lite vänskapskontakt o han är lätt att få på grimman. Hovslagaren här i dag, tog av Fairy skorna, skodde o verkade de andra. Lunch, Pasty med grönsaker kl 15 Middag, grönsaker o potatis gjorda i ugn.

3 kommentarer:

Eva Östman sa...

Häftigt, Rosa! Inte nog med att du lär ut Parelli - nu gör du det på engelska också. Well done :-)

Nypan sa...

I am impressed!
Go girl!!!!!

Hug to you ;-)

Rosa sa...

Jag försöker så gott jag kan. När vi inte förstår varandra riktigt så stannar vi upp o går igenom det en gång till o försöker med andra ord. Sarah är bra på att förklara o beskriva de ord jag inte förstår.