måndag 15 mars 2010

100315 vackert väder, lite molnighet. Denna bild är mest för att visa fåret som mestadels sitter när hon vilar, har gjort så i minst en vecka nu, men nu i natt kommer hon att få sina lamm tror vi.De första lammen som kom har nu fått komma ut till de andra fåren och två av dem har hittat sköna sovplatser på halmbalarna med mamman liggande i närheten (den svarta). Fairy, i dag så hade vi en diskussion igen, hon betade och jag bad henne flytta bakbenen men nu var hon LB o sade att jag fortsätter äta, jag gjorde en lätt fas fyra på baken och hon reagerade med att då sticker jag hem, det gick inte o då provade hon med att resa o slänga sig åt sidan för att komma iväg, gick heller inte och jag fortsatte flytta baken åt båda hållen tills hon sa ok du är där o vill ha din vilja fram. Hon är inte lätt för hon skiftar mellan RB o LB mycket snabbt. Ena sekunden äter hon lugnt, nästa så upp med huvudet o kommer ibland mot mig med bogen,och vill helst springa till stallet. Sarah tränade Massimo och jag hjälpte Ayrton med Saxon.

2 kommentarer:

Elisabeth sa...

Vilka livsnjutare de är lammungarna och smarta. Är det nu till helgen ni ska på tävlingarna?

Rosa sa...

Nej det är den 9 april en fredag.