torsdag 4 mars 2010

100304 plusgrader men kalla vindar Det går åt mycket halm till alla djuren, o här kommer ett halmlass. Så här tas halmen av o fraktas in under tak. Fairy, gjorde trängsel övning upp till gräset, gick fortare att komma dit i dag. Massimo, på plan, släppte lös honom medan jag tog fram en hinderbom för att se hur han reagerar för den. Han ville äta gräs o inte komma till mig så det blev lite vem fångar vem o det blev han som kom till mig efter ca 10 min:) Gjorde lite vänskapsövningar med stick o string, gick rätt bra, gick iväg några gånger så vi fick träna mer på fångaleken. På linan så gjorde jag sidvärt från Z1, gick skapligt. Gjorde cirkel mot bommen, gick förbi utanför o innanför från början, när jag tog honom mer bestämt mot bommen så stannade han,vände honom så han kom från andra hållet, samma sak, stannade, vände honom, lite mer press på honom, travade iväg o han saktade av till skritt framför bommen o stannade. Repeterade det flera gånger innan han klev över, han blev spänd o travade iväg lite efter hindret. Fortsatte tills han kunde skritta lugn över åt båda hållen. Lunch, Pasty med färsk spenat till. Middag, Omelett med spenat o andra bladverk i. Vi var inte så hungriga, därför lite lättlagat.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Massimo: Är han en ridhäst -körhäst-tävlings häst? Använder de honom på något sätt i jordbruket? Hur gammal är han? Har han haft problem med något? Vad är han för någon typ?

Rosa sa...

Massimo har en gång i tiden gått som ridskolehäst. Köptes sedan av en privatperson som nu inte har möjlighet att ta hand om honom, utan har hyrt in honom hos Sarah och Sarah får använda honom som hon vill. Har haft fång för länge sedan. Hovslagaren var här i veckan och om jag uppfattade det rätt så syntes inget av det nu. Han har några år på nacken men kommer inte ihåg hur många just nu. Skall uppdatera mig.
Han växlar LBI- RBI.