lördag 30 januari 2010

Här kommer lite bilder. Baggen jag inte ville komma nära med dessa horn.De två ponnyer jag inte visat, den svartvita, part Dortmoor (Bodmin Moor), är dotterns som börjar bli för liten för henne, detsamma med den stickelhåriga, Welsh. Huset jag bodde i, rummet vid fönstret längst ner till vä. Från kortsidan i motljus, skulle just fara när jag kom ihåg att ta bilder.Bilen jag åkte i från 1980, om ni tittar närmare på sidorutan så är den i två halvor, man öppnar den nedre delen o viker ut o upp när man vill prata med någon, släpper ner den så låser den sig själv, men inte alltid efter att vi frågat efter vägen en gång så ville den inte låsa sig, så vi hade lite extra vinddrag tills nästa stopp o kunde gå ut o fixa det utifrån. Listerna inte så täta,var nästan som att åka motorcykel, vindrag o en ljuddämpare som lät pga litet hål i den. Blåste en hel del på höjderna, o det kändes, fundera om vi skulle lätta.Här är vi framme hos Sarah i hennes kök, Sarah, jag, Judy. Frukost i dag tog jag myssli, lunch pasty, vet inte innehållet. Började med ponnyn igen, gick in o satte på grimman när en valp sprang in i boxen, hon blev irriterad o lätt med tänderna i min mössa o sedan small det i väggen, valpen sprang ut på alla fyra o ner till huset, kollade honom o gnällde när man tog åt bakdelen. vi avvaktade en tim men var fortfarande rädd om baken. Åkte till veterinär, hittade inget mer än att han var spänd i musklerna o chockad, stanna kvar för observation, skall hämtas hem när de stänger.

3 kommentarer:

Elisabeth sa...

Utmärkt reportage precis som vi vill ha det. Bra sevice med hunden som får stanna på observation, fast hundnen kanske inte tyckte det var så roligt. Argbigga till ponny, akta dig!

Elisabeth sa...

Ojoj vilken stavning, dags att sätta sig framför TVn och slappa lite. Har varit till MirakelMartin på eftermiddagen. Bra avslutning på veckan :)

Eva Östman sa...

Håller med Elisabeth - ditt jobb med bloggen och bilder uppskattas!