onsdag 27 januari 2010

Börjar morgonen med att ge dessa lite mat o se att de mår bra. Har varit minusgrader så is på vattnet som måste hackas hål på.Denna är extra nyfiken, o jag har respekt för dessa horn. I går kväll när vi tog in ponnyerna så ville den ena inte lyfta på bakfötterna, har haft problem med detta tidigare men varit bra senaste månaden, nu drog hon fram benet o lade hela tyngden i den o vikten mot den som lyfte, höll på att lära henne "lägga sig" mot oss. Jag frågade om hon kunde flytta undan för tryck, som jag förstod det så användes mest driving, frågade om jag fick göra PP på bakdelen o det var ok. Ponnyn fattade snabbt vad jag ville o Judy ville träna lite också. Blev lite intresserad av träningen o ville ha hjälp med att lugna ner dem vid kraftfoder givningen, så jag visade att jag vill äta först o ponnyn får vänta, gick rätt snabbt, en gick runt i cirkel innan hon börja äta hö, de andra prövade komma åt maten genom att sträcka sig fram mot maten, när det inte fungerade så började de äta hö. Vi gjorde samma övningar i dag och det gick mycket fortare, lade till flytta framdelen. Judy har gjort detta tidigare men har inte fortsatt med det, blev inspirerad att fortsätta.

4 kommentarer:

Nypan sa...

Vilka sötnosar.
Skäck-får ;-)

Snökramar

Åsa Dalpraktiken sa...

Men Guuud va grönt ser ut som sommar... Åsa som blev snöless samma dag som det kom!

Rosa sa...

Ja det är grönt men blött,+6. Ser att det har kommer mycket snö i Sundsvall med omnejd i dag.

Lina sa...

Ja men gud! Ser lite ut som Parellis center med de gröna golfbanorna. Här är det nog en halv meter med snö...