onsdag 20 januari 2010

Här är hundarna Lotti, du känner igen den ena sorten antar jag.Pirat o jag gick ut i snöslasket, han var så bra, lyssnade, gick rakt fram, hängde inte med vä bogen på mig, så jag tänkte avsluta o gå hem efter rätt kort träning, men då sade han att flytta på dig för nu skall jag hem, kom med hela vä bredsidan mot mig, han få tag på linan o få huvudet mot mig, ut på volt o bockade o slog mot mig, var utanför sparkzon. Så då blev det mer träning på att flytta både fram o bakdel igen, så tyckte han att han fått nog o drog iväg, linan blöt o hal så han tog en snabb galopp bort till grinden. När jag kom fram så ville han ut men jag sade vill du vara här så ok då leker vi lite här då. Ligger stora trädstammar alldeles vid ingången så det blev lite sidvärts frmför dom, ett steg i sänder, har inte gjort den övningen tidigare, han fattade snabbt vad jag menade o gjorde flera steg riktigt bra så vi avslutade lugnt o avslappnat. Nu skall jag packa för i morgon blir jag först hämtad av Ruth, hon hade två ponnyer här några veckor o då visade jag henne lite och nu vill hon veta mer. Sedan lämnar hon av mig vid tåget och jag åker ner till Totnes i Devon, för att vara en vecka hos en annan familj med hästar. Hon är intresserad av Parelli o andra tränare, hon gör på sitt vis säger hon, få se om vi kan lära av varandra. Det blir en del mockning,fyra ponnyer. Få se om jag har möjlighet att vara på nätet där. Skall tillbaka hit igen sedan.

2 kommentarer:

Nypan sa...

Va du blir berest, Rosa!
Snart kan du väl inge svenska alls :-D
De blir bara engelska för hela slanten.
Jättekul för dig, men vi saknar dig.

Jättekramar hemifrån

Ulrika sa...

Det är en så spännande resa, Rosa. Jag hoppas verkligen att du kommer till din blogg, så att jag får läsa ofta om allt som du gör och upplever.
/Ulrika