tisdag 19 januari 2010

Här är ponnyn som nu har anlänt. Här är mötet med de nya kompisarna. Den lilla 28 åringen, Pirat, är lite bufflig när de är ute o leder honom med ett barn på hans rygg o ett barn på mammans rygg, han puffar med huvudet på benet på barnet så barnet blir rädd o mamman får problem med både häst o barn. Nu ville de ha hjälp med detta. Började på stallplan med att flytta bakdelen, vill inte ha den mot mig eftersom de har varnat mig att han kan slå. Det gick bra, sedan framdelen, när allt fungera så gick vi ut på åkern, han vill ju helst beta. Inga problem med det, men när de tog ut de andra i hagen då blev det fart på benen, han skulle till dem o lyssna på mig tänkte han inte, men efter en hel del cirklande o flytta bakdel så började han uppmärksamma mig igen. Försökte dra några gånger men jag kunde hålla honom kvar hos mig, hade satt grimman lågt, så jag hade mer påverkan. Jag började sedan att leda honom i zoon 2-3 o då sade han att jag kan gå på dig med bogen, så där blev det en hel del diskussion innan han kunde gå rakt fram o stanna. Innan vi var färdiga så stannade han snällt utan att gå på mig. Hämtade in honom från hagen lite senare o han kom springande till mig, vet inte om det är maten inne som drar, men han hade inte blivit rädd för mig i alla fall. Få se hur han är i morgon.

3 kommentarer:

Eva Östman sa...

Jätteroligt att läsa hur du jobbar med de olika hästarna - fortsätt berätta! Och ha det så bra :-)

Elisabeth sa...

Tala om att lära på gamla dar, 28 var inte dåligt!

Unknown sa...

Fin kille! Jag gillar gamla djur - de är själfulla. Han har ett rejält namn också.