fredag 22 januari 2010

I dag så började vi kolla hönsen o fåren, hade tur att en väninna hade mockat, men fylla hönäten var kvar, det är ju lättsamt. Sedan en tur med alla 5 hundarna, jag tog två, en av inackorderingarna 10 mån o en av hennes äldre. Blev lite hundträning också, gå utan att dra, hålla sig bakom eller sidan, gick riktigt bra. Det var mycket uppför o nerför, tog drygt en tim. Alla 5 fick också springa lösa. Hem o lunch, bröd med något kött på, grönsaker o en kopp te. På alla ställen jag varit så har det hänt att det varit bröd med något på till lunch. Judith skulle rida o väninnan skulle inte hinna komma så hon skulle rida ut ensam, jag föreslog att jag kunde ta en av ponnyerna o leda så hon slapp vara ensam, skulle bara skritta, hade frågat mig tidigare om jag kunde gå ut o gå ensam med ponnyn. När vi skulle iväg kom väninnan så hon red också. Det var bara uppför så jag blev ganska varm, efter ca en halvtim frågade Judith om vi inte skulle byta så att jag kunde rida hennes ponny o vila mig. Jag som sagt att inte rida någons häst, men den här gick avslappnat o inga spänningar när det kom bilar så jag ändrade mig o hoppa upp! Det gick bra, helt avslappnad ponny förutom hennes stelhet pga ålder. Så nu har jag "ridit" också. Skall komma ihåg kameran i morgon.