tisdag 24 november 2009

Har inte möjlighet att sätta in några bilder men jag har nu anlänt till farmen. Var ledig första dagen, fick ta hundarna med på en promenad och se mig omkring lite. Jag är långt ute på landet. I dag har jag lastat av ett lass med snår skogs pinnar i olika krokiga former, skall bli ved av det. Det växer något som är väldigt taggigt och slingrar sig in i varandra och det sprider sig lätt ute på "fälten". Jag har fått börja med att med att ha en häck sax och klippa ner det och lägga i hög för bränning, nya muskler som får användas :). Har inte sett de större djuren ännu, kalkoner, gäss, höns och även några pärlhöns tror jag det är. Lunchen slut, få se om jag får till lite bilder härifrån senare.

7 kommentarer:

Unknown sa...

Stringen till Carotsticken ligger i säkert förvar tillsammans med DVD skivorna i mitt skåp i vardagsrummet.
Taggiga buskar och häcksaxar
- Don´t Worry -be happy.
Häckarna i England ser mycket topptrimmade och välansade ut. Good Luck!! Kul att Du blir en häck expert också:(Inte bara häst expert)- Never to late!! Lotti

Elisabeth sa...

A skönt att höra av dig! Ser fram emot fler rapporter.

Yvonne sa...

Följer med spänning!!!

Rosa sa...

Lotti, jag kom ihåg den när jag var på stationen, du kanske får skicka ner den.Får se vad som händer.Skall träffa deras hästar i morgon.

Kitty sa...

Hej
Oh, så roligt Rosa att du förser oss med info om din tid i England. Du kanske börjar på en handelsträdgård när du kommer hem.
kram på dig

Åsa Dalpraktiken sa...

Ser ju riktigt olerigt ut =)

Nypan sa...

Jättekul att allt ser bra ut.
Håller med Åsa, det ser olerigt ut, här hemma är allt bara blött, blött och åter blött.
Rena vårfloden, snart får vi bygga en ark. :-S

Kram och var rädd om dig!