fredag 27 november 2009

Affären jag var till i dag och hjälpte till med grönsaksplockning. Här är färdigpackade lådor som är beställda. Del av grönsaksodlingen, morötter, palsternacka, persilja, lök mm. Jag hann med lite hästträning på em. I dag gick jag ut i hagen och testade om han skulle komma till mig. Började att gå bort från mig, snart så vände han runt o kolla var jag var och tog några steg mot mig. Han kom o nosade på sticken sedan vände han om. Höll på en stund och han började följa efter mig, det kändes bra först tills jag såg hans öron, dominans, han försökte jaga iväg mig, när jag vände mig om så bockade han iväg åt andra hållet. Vi hade ett avstånd på ca 5 m. Jag tog in dem på gården och då är han inte lika dominant utan blir lite osäker. Han lär sig rätt snabbt ändå, slickar sig om munnen och gäspar, när jag ger honom längre vila så håller jag på och reder ut manen på en miniponny. Det gick ju inte att gå upp till honom från början men i dag stod han still och tillät det flera gånger. Kunde ta av o på grimman flera gånger. Går lätt att flytta framdelen i dag, stora protester första gången, bakdelen går lätt, så det sermest ut som han är vä, ute på åkern rörde han sig mer, få se om extrovert kommer fram.

4 kommentarer:

Åsa Dalpraktiken sa...

öhh ser lite ut som gravstenar... eller?

Hur gammal är hästen som du jobbar med?

Elisabeth sa...

Fina grönsakslådor, en sådan i veckan skulle gärna få komma hem hit.
Låter som om den hästen behöver mycket Undemanding time och annat Friendlygame så att den börjar gilla dig jättemycket :) Skönt för den att du kommit dit.. du skulle behöva få vara där ett bra tag låter det som Kram

Unknown sa...

Hästen ser ut att behöva någon som vill ge den kärlek och glädje på ett lekfullt sätt.
Stannar Du kvar ett tag så kommer den snart att sträcka på sig och spatsera omkring i öppnor och slutor. Ägaren förstår bara inte vad som har hänt med sin pålle.
Synd att man inte kan få smaka på de fina grönsakerna!

Rosa sa...

Stenarna har de satt upp själva, håller med att det kan se ut som gravstenar men det är olika ränder på dem, funderade på att det kunde vara runstenar men det är det inte.