tisdag 19 april 2011

110419 Solig och varm förmiddag Lotti börjar med att göra våran frutfrukost Vitlöksblad och blommor straxt utanför huset, Lotti gjort vitlökssmör av det. Vi går ut på en promenad, ett gryt alldeles vid våran väg ut från tomten. En övergång från en stig till detta fält som Lotti försvinner joggande bortöver men kommer straxt tillbaka för det var kor längre bort och vi ville inte gå in bland dem. Flera grotthål en med galler för. Nät runt området så vi kom inte nära. Försöker visa hur brant det är men det märks inte på bild. Vägarna skiftade i utseende där Lotti joggade Flera "blåklockor" på stammen, Lotti undrar vad blomman heter. Vatten som rinner under muren jag fotar över muren, ser ut att vara en vattenkälla som kommer direkt upp ur marken. Informationsskylt Murar runt det mesta Skönt med vägbeskrivning, vi går mot Minchinhampton Smala vägar här Postlåda? i muren, inget hus på den andra sidan, bara ett stup. Jag gör min gröna dryck, kepsen alltid på för att hålla värmen inne, för solskydd ute. Få se vad morgondagen ger oss. Prudence har jag varit i hagen och tränat henne att lita mer på mig. Hon står stilla och lite avvaktande, sista gångerna har hon till och med fortsatt att beta med mig bredvid henne, stor skillnad mot första gången då hon sprang och hade lite rodeo.

2 kommentarer:

Elisabeth sa...

Så fint och omväxlande landskap det är däromkring. Skulle lätt kunna trivas. Vilka frisksportare och hälsomänniskor ni är också, bra!

Ulrika sa...

Dina resor och äventyr är alltid lika härlig läsning : )