tisdag 12 april 2011

110412 Solsken +12 Tog upp Hudson i paddocken och han började följa mig direkt, jag plockade hans älsklingsväxt, växten fastnar på handskarna, skulle inte plocka det barhänt. Det blev ett mycket kort träningspass. Em. Tog upp båda hästarna till paddocken. Släppte lös båda, Prudence sprang iväg och for runt med benen i luften, Hudson gick mestadels lugnt för sig själv. När hon lugnat ner sig började vi med catch me game, hon fortsatt att springa undan, stannade och kollade oss och sprang när vi kom för nära, Hudson gick mestadels tillsammans med Claudia och mig:) brydde sig inte om Prudence. Gjorde lite Frendly med grimman på som avslutning och klickerträna lite också, kom ihåg att jag gjorde det när jag var här förra året, det fungerade rätt bra. Här har hon börjat slappna av. Vi fortsätter i morgon om vädret tillåter. Lotti tagit bilderna. Lotti tog en långpromenad på fyra timmar runt omgivningen, det fanns många fina ridvägar som hon kunde följa.

1 kommentar:

Anita sa...

Ser så trevligt ut Rosa. Och ingen snö... Här försvinner den snabbt och kommer att vara borta snart.