måndag 27 februari 2017

Stroud 2017 28/1-30/1 Bo halmbal,S serpentiner,

2017 28/1-30/1

Bo
Fortsätter med att stå still vid halmbalarna, jag rör mig mer runt ikring henne o hon står kvar.
Sarah lekte litte meed henne, serpentiner mellan plastdunkar, hon var precis vid huvud nos o pekade vägen. Bo följde lätt med henne.
Sarah satt upp o för att prova rida i repgrimman bara, Bo stod still vid uppsittningen, blev lite frustrerad i början av ridningen, med att stanna o böja hals. Båda blev mer avslappnad på slutet när de båda börja förstå varandra.

Blossom
Gick lös med sadeln på sig medans Sarah red, för att träna att ha något på ryggen, Har haft sadeln på sig någon gång under tiden jag varit här.

Leo
Träna att gå lugnt genom haggrinden, han vill gärna halv springa in hagen. Det är någon spänning han har för insläppet, han har mindre lätt för att lyssna där.

29/1
Bo
Sarah red ut med Bo och Tricia på Molly, när de kom tillbaka så bytte de till repgrimma, förstod varandra mycket bättre i dag.

Fairy 29/1
Fångaleken tog ca 5 min så fick jag sätta på grimman. Träna med plast o gå mellan 2 tunnor ua.

Leo
Gå mellan 2 tunnor och plasttträning ua.

Molly
Tricia träna att flytta framdelen från marken. Red sedan i repgrimma med en tygel o träna böja halsen, gick rätt bra.

30/1
Bo
Trängsel mellan tunnor, plast kring henne, jag gick med parraply i ridhuset, de var litte skeptiska till  det i början o gick iväg.

Blossom
med i ridhust med Bo o fick träna samma saker

Leo 30/1
Fångaleken i hagen, blev upprörd o galoppera långa sträckor i början, men kom på att tittade han på mig så gick jag bortåt så var det ok, börja vända sig mot mig.

Fairy
Hon står kvar lugnt o betar när jag kommer 🙂
Blossom
Kom till mig en gång i när jag var i hagen 😊







Inga kommentarer: