torsdag 16 februari 2017

Stroud 10-12/1 2017

Stroud
För mitt minne hur hästarna är från början och se om de har förändrats något när jag slutar här :-)
10-12/1 2017
Har de här dagarna känt av alla 6 hästarna.
Hur de reagerar när man går med dem, jag vill att de skall hålla avstånd o inte gå över en, stanna när jag stannar.
Bo: 22 årigt sto som vill vara mycket nära o har ingen förståelse att stanna,  kommer på en, en hel del repition behövs där.
 Blosssom: A ponny, liten o pigg, nyfiken, har sin egen vilja.
Leo: vallack 173, när man ber honom flytta sig, åt sidan eller backa, håller han hals o huvud så högt han kan och böjer bort huvudet om man vill att han skall flytta sig åt  sidan, en del att träna på där.
Fairy: ponnyn som jag kom hit för 2009, de ville då ha hjälp med hennes aggrivisitet, stod o högg ut över boxdörren med strukna öron då, kan ibland se lite sur ut i nu också, men hugger inte.

Molly: ett sto, snäll, som inte rör sig mer än hon behöver, att flytta bakdel förstår hon inte alls, får göra det under gång så går det bättre.
Ghost: kör o ridhäst, var här 2009 också med samma ägare, gör det jag ber om men har ingen respekt för att hålla sig från mig, har stora hovar så men får akta sina fötter.
Alla hästarna, ladan längst bort hör till gården och straxt framför till hö syns det ett husdel med spetsigt tak, det är deras hus.

Inga kommentarer: