torsdag 22 augusti 2013

Hästdans


Fika, Ulrika hade bakat kanelbullar som snabbt tog slut.

I dag red jag lite runt träden o sedan på åkern. Jasmine börjar lyssna på mig lite bättre.

20130822 molnigt men varmt

Det blev en tur ut, men jag vände när jag varit ute en halvtimme o tog samma väg hem för jag hade inte tid o leta mig runt.
Jasmine stod bakom stenmuren när jag skulle hämta henne, hon går dit o ställer sig när hon tycker det är för mycket insekter, det fläktar mer på den sidan. Jag satte mig på en tunna o hon kom efter lite fundering.

20130823
Skulle rida en runda alldeles i närheten. Sofi sade att jag kanske kom förbi medan hon var hos Åvik o Manno, hon kände till vägen.
Med den tron att jag skulle komma fram nedanför den hagen så bar det av. Det var skog hela tiden så   såg jag en bom över ett avtag till vänster. Jag fortsatte men kom fram på baksidan av ett stort lantbruk, ville inte rida in på gården så jag vände o red ut vid vägbommen. Eftersom jag började rida till vä så antog jag att svänga vä för att komma hemåt. 
Såg ett nybyggt jakttorn o sedan förbi en liten stuga, tänkte vad likt det när vi for till biblioteksruinen, men det finns ju många småstugor o jakttorn här. Lite längre fram så var det ännu mer likt den vägen, för säkerhets skull red jag fram så jag såg den gamla bussen, då var jag säker på var jag var, vända o rida hem, någon km bara. 
Vägen hade gått i en högerbåge o jag kom fram till hö om Ulrika, förväntade mig att komma fram till vä om hagarna, speciellt när Sofi sade att jag kanske kom förbi henne när hon var hos hästarna.
Det är spännande att vara ute själv.

Inga kommentarer: