lördag 3 augusti 2013

20130802 Häst dans, varmt 28 sol

I går fick Jasmine följa med upp till ruinen igen. Red henne där i "paddocken" en kort stund o Ulrika kollade på mig. Vi blev bjuden till grillning när vi var där uppe så därför blev det en kort session. Bra för Jasmine för hon har ju inte gjort så mycket på sistone.

I dag fick Jasmine följa med igen. Tal o Jessika kom också dit, de ville leka lite med Freja o Manno som   är kvar under vilodagarna, Ulrika gick emellan mig o dem o gav råd, de fick bl.a. träna frendly  game med sticken o stringen, även bara vara med dem o beta o avsluta med några övningar.

När jag var klar med Jasmine, så efter att hon fått  lite vila fick Tal leka med henne, därefter sitta upp o öva att få henne att skritta olika tempon innan han fick ta henne i trav. Han har suttit på häst två gånger   
tidigare. Jag hade Jasmine på lina. Avslutade med att han fick galoppera några varv.

Därefter ville Jessika prova också, hon hade ridit någon gång tidigare så hon fick göra liknande att själv få Jasmine i trav och sedan satte jag henne i galopp, hade J på lina då också. De satt båda mjukt o följsamt i sadel.
I morgon fjärde föreställningen, väderleken säger åska o regn på kvällen, hoppas det går att ändra på.

2 kommentarer:

Rosa sa...

I-paden skär av bilden, glömde säga till att ha objektet långt till vänster :(

Victoria sa...

Ser härligt ut! :-)