söndag 21 juli 2013

Häst dans

20130721 fortsatt sol o värme Har inte haft så mycket nätkontakt, bilder får komma senare eftersom jag inte får in dem på i-paden. En vecka har nu gått här, träningen med hästar o dansare är intressant att följa. Jag tränar hästarna när de inte är med på "senen". 
Tog med i-paden så några bilder.

Läktaren från baksidan, ruinen syns lite i bakgrunden.


Vi börjar 10.00 o ungdomarna åker 16.00, efter det så har dansarna börjat leka med hästarna o får hjälp av Ulrika o mig, så det blir långa dagar 




Lokala TV fyra var hit,filmade o intervjuade, sändes här på lokala kanalen, kan ses på webben.
Flera tidningar har haft artiklar om Klinten Kultur.

Freja i sin hage

En tupplur i skuggan

Ulrika med Manno


Tog med Jasmine upp till biblioteksruinen i lördags och red runt på stigar o småvägar, tur att Ulrika red med på Manne o Sandra på Freja för det var lätt att rida vilse om man red utanför markerade stigar.
Jasmine fick följa med på söndag också för vi skulle se till hästarna som var kvar, då blev det OL vid ruinen. 

Gången till de två hästar som har sin hage längre från vägen.

Den här veckan är träningen med ungdomarna från 15.00 till 21.00, men Ulrika o jag börjar kl 13.00 o tränar hästarna sedan kommer dansarna som skall ha dem o tränar kl 14.00 med Ulrika o mig till hjälp. 

När sedan dansarna tränar på sina rörelser så skall jag hjälpa hästägarna med ridningen, de skall rida i början o möta publiken.

Det är varmt, men träden är så stora o ger skugga så jag behöver inte vara direkt i solen men däremot dansarna är i mitt i solgasset.


2 kommentarer:

Eva Östman sa...

Så roligt att få läsa mer om hur ni har det!

Elisabeth sa...

Roligt att du hör av dig. Ni verkar ha intensiva dagar. Lycka till med allt!