onsdag 10 juli 2013

2013 07 10 Växlande molnighet  +20 Blåst
 Jasmine står i sin hage o tittar efter rådjur eller hjortar, har sitt insektstäcke på sig,
Jasmine fick lastträning  i dag. När jag lastade henne från Eva så lade jag repet över kroppen så det hängde ner på andra sidan, då reagerade hon på det när jag drog det av samtidigt som hon gick in. Gjorde så för att "dra" av all a bromsar som satt på hennes bortersta sida. Reagerar inte så utanför transporten. Så i dag så blev det vänskapslek där inne, lite spänd från början, men gick in lös som avslutning.

 Inne och väntar på hö, Jasmine har fri tillgång av halm utanför boxen förutom att hon har halm som bädd också.
 Var till Anna i dag och tittade på när hennes instruktör var där och de tränade sina hundar i fårvallning. Instruktören är uttagen till VM.
Anna har ca 450 får och här är några uttagna för vallningen. Stort fält att träna på..

För mitt minne, Var på kurs på Dalpraktiken veckan före innan jag startade resan söderöver. Tränade bla att hon skall komma till mig snabbare och i dag kom hon i galopp ända fram utan någon förövning.:)  Hon var lös i paddocken med transporten i mitten och det var lite spännande, först så hon sprang runt lite o jag härmade henne, när hon tittade på mig så backade jag o det var då hon startade i galopp till mig..:)))
 

4 kommentarer:

Elisabeth sa...

Trevligt stall!

Victoria Rydberg sa...

Åh va härligt ni verkar ha det! Många kramar från ett soligt Grekland! Ses när du kommer tillbaka! / Victoria

Eva Östman sa...

Coolt!!

Anonym sa...

Ser härligt ut. Var det Heidi som var vallhundsinsrruktör?
Kram ida